Lau

Lau.png

Lau manga.png

Laugra.png

Płeć Mężczyzna
Rasa Człowiek
Zajęcie Szef brytyjskiego oddziału przedsiębiorstwa Kunlun
Dystrybutor opium
Debiut: manga Rozdział 3
Debiut: anime Kuroshitsuji: Odcinek 2
Debiut: gra Kuroshitsuji: Phantom & Ghost
Seiyū Koji Yusa
Aktor w musicalu Ryuuya

Lau (劉 Ryū; Chiński Pinyin: Liú) jest chińskim arystokratą i szefem brytyjskiego oddziału przedsiębiorstwa handlowego, Kunlun. Poza tym jest liderem palarni opium i członkiem Szanghajskiej mafii oraz przyjacielem Ciela Phantomhive i Madam Red.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Lau artbook.png

Lau jest wysokim Azjatą. Ma krótkie, ciemne włosy. Zazwyczaj nosi tradycyjny strój chiński: długą tunikę przepasaną pasem oraz spodnie do kostek. Ma płaskie buty.

Tunika, którą najczęściej widzimy jest zielona z fioletowymi elementami i białymi mankietami. Do niej nosi jasne spodnie, białe lub beżowe.

Otwarte oczy Lau

Na balu zorganizowanym w posiadłości Trancy przebrany był za Japończyka. Miał niebieskie kimono i fioletowe okrycie wierzchnie. Na głowie miał perukę, miejscami łysą, która miała przypominać uczesanie samurajów. Wystawały spod niej jego włosy.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Lau jest osobą towarzyską, aczkolwiek skrytą. Wiele razy widzimy go, gdy przebywa w posiadłości Phantomhive, lecz nie wiemy, jaki naprawdę jest.

Z jednej strony przedsiębiorca zajmujący wysoką pozycję w firmie, z drugiej zaś działający na czarnym rynku dystrybutor opium, środka odurzającego, którego pochodną jest m.in. morfina.

Z czysto ideologicznego punktu widzenia, to, co robił nie było złe, w końcu "sprzedawał sny" ludziom zgnębionym przez rzeczywistość. Ludzie żyjący w XXI mogą myśleć, że to co robił było złe, bo narkotyki są u nas zakazane, bo prawo... , bo zdrowie... itd., jednak patrząc na realia świata, w którym go osadzono, opium było ucieczką, lub też pomocą dla ludzi słabych. Pomagało im trwać w świecie, w którym nie umieli sobie poradzić, a bali się odejść.

Nie wiemy, jaki był w stosunku do najbliższych. W swojej siedzibie otaczał się pięknymi kobietami, jednak zawsze towarzyszyła mu Ran-Mao. Zawsze wiernie trwała przy jego boku, od niemal samego początku.

Na pewno wielce niemoralny z jego strony był występek, do dokonania którego nie wahał się od pogrążenia młodego hrabi.

Lau jest postacią zagadkową. Zawsze sprawia wrażenie obeznanego z sytuacją, podczas gdy nierzadko mija się to z prawdą. Człowiek postępujący niemoralnie, pogrążający przyjaciela nie jest bohaterem pozytywnym, jednak w tym przypadku nie jest to tak oczywiste.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Lau jest zaskakująco podobny do postaci z innego anime (Bleach) - Gina Ichimaru. Oboje mają tego samego seiyuu - Kouji Yusę.

Cytaty[edytuj | edytuj kod]

  • ( O opium) Na tym świecie, hrabio, żyją ludzie, którzy nie mogą przetrwać z powodu okrucieństwa rzeczywistości. Sprzedaję tym ludziom sny.

Nawigacja[edytuj | edytuj kod]

e v Szlachta
Szlachcice: Ciel Phantomhive · Vincent Phantomhive · Rachel Phantomhive · Elizabeth Middleford · Frances Middleford · Edward Middleford · Alexis Leon Middleford · Angelina Durless · Baron Barnett· Lau· Aleister Chamber· Undertaker· Alois Trancy· Arthur Randall· Henry Barrymore · Lady Trancy· Agni· Była głowa rodu Trancy· Edgar Redmond· Maurice Cole · Charles Grey