Black Butler Wiki
Advertisement

Kuroshitsuji 05-077.jpg

Shinigami (死神) jest bogiem śmierci. Nazywany bywa także żniwiażem. Shinigami tyczy się zarówno jednego boga, jak i kilku, gdyż jest to japońskie pojęcie. W tym języku nie ma rozróżnienia na liczbę pojedynczą lub mnogą. Shinigami muszą dokonywać przeglądu osób, które niedługo umrą, zgodnie z wykazem dusz do odzyskania. Należy sprawdzić każdy zapis filmowy osoby kosą śmierci.

Cele[]

Zadaniem shinigami jest zabieranie dusz ludzi, którym pisana jest śmierć. Nazwiska takich osób umieszczane są w księgach, wraz ze zdjęciem i kilkoma innymi istotnymi informacjami.

Metody[]

Do zabierania dusz (wydzierania ich z ciał), służą kosy. Kosa boga śmierci jest jego narzędziem pracy, dlatego też każdy ma własną. Kosy różnią się od siebie wyglądem oraz zasadą działania, jednak wszystkie zostały stworzone w jednym, konkretnym celu.

Zasady działania[]

Nagranie[]

Shinigami nim definitywnie uśmiercą kogoś przeglądają jego nagranie, czyli film o całym życiu nieszczęśnika. Jeśli żniwiarz uzna, że ta osoba jest w stanie zrobić coś dla świata może darować mu życie i pozwolić je kontynuować.

Okulary[]

Shinigami noszą okulary nie ze względu na mądry wygląd, ale dlatego, że pozwalają mu one lepiej ocenić duszę.

"Tylko shinigami'm, którzy znają znaczenie życia będą przyznawane okulary shinigami. Okulary życia." ~ William T. Spears

Zabieranie duszy[]

Po ocenieniu danej osoby i wydaniu wyroku shinigami za pomocą kosy zabiera jej duszę, kończąc tym samym nagranie. Jeśli nagranie zostanie w sztuczny sposób przedłużone (co jest niedopuszczalne!) powstanie zombie.

Ciekawostki[]

Ludzie, którzy popełnili samobójstwo, stają się Mrocznymi Żniwiarzami. Muszą pracować jako Shinigami aż do dnia, kiedy jest to im to darowane, muszą ciężko pracować i stale obserwować zgony ludzi.

Wszyscy Shinigami mają zielono-żółte oczy.

Shinigami bez okularów nazywani są "Dezerterami".

Shinigami są poważnymi krótkowidzami.

Advertisement